Wednesday, July 1, 2009

cerita rini..

Demam aku dah baik..cuma batuk je cam takmo sembuh je. Batuk ni gak menyebabkan aku sukar nak tido. macam mana nak tido..bila baring je..batuk..dan batuk dan batuk..pastu muntah. Kalau dah penat sangat barulah tertido..pastu tertido kejap...then terjaga..batuk dan batuk sampai muntah.
Camanalah nak cure batuk ni...sume aku dah cuba. ubat batuk...barley panas..air cap badak. rasanya...kalau ada badak disuruh telan..mmg aku telan gak badak ke bapak badak pun.
Dalam masa terdekat ni...aku gak sangat sangat sangat sangat dan terlampau sangat rindukan mama ngan abah. gila sangatlah rindu sampai menangis aku kadang-kadang bila teringatkan mama ngan abah. hihihi...betul-betul anak mak. payah sapa nak kat aku ni..hehehe...
Aku dah bgtau mama..aku akan balik kenduri Baie. Aku harap sangat aku dapat bertahan sampai jumaat depan. sangat-sangat berharap. Mujur bos aku kasi cuti 13hb..sbb aku dah cuti panjang becoz of demam aku yg teruk ni. seminggu beb aku cuti baru-baru ni. Lagipon, keje tgh banyak. Aku pun sekarang tgh lead project DMS. sorang-sorang plak sementara menantikan kick-off project Ar-Rajhi. Pas kick off project Ar-rajhi, so programmer aku sume dtg balik. tapi dlm masa yg sama...aku gak cri free lancer utk support keje aku. GM aku suh standby free lancer. Bayaran..no problemo. hehehe..
cakap pasal boss...arini, aku kena assist general manager aku dan senior system analyst untuk presentation kop sekuriti PDRM dekat-dekat area Kg. Baru. Diorg request system payroll yang company we all kuarkan..dan lain-lain system. memang lawak..dah la rini big boss sendiri kena susun kerusi meja sebelum presentation...(memandangkan aku demam..ahahaha...so aku hanya bantu senior SA utk setup presentation workspace). Tapi benda paling lawak...pasal projector. Bila general manager ku tu call tanya pasal LCD projector, org kat Kop sekuriti PDRM ni cakap ada. sekali bila nak setup...kitaorg mmg tahan nak gelak je selain mmg dah terkejut gile. OHP projector..atau juga dikenali sbgai transparency projector. Alamak~ aku rasa time UPSR dulu la last aku guna menatang tu pastu bila masuk Seri Nibong, mmg pakai LCD Projector. Kat Uni takyah cakap...lagi la.
however..we all manage to get LCD Projector dari our nearby branch company,syukur alhamdullilah. Presentation berjalan dengan lancar. Dari kul 11.30 pagi sehingga 2.00 pm, termasuk Q and A session. Gile la...3 jam setgh...non-stop. Time tu,perut aku takyah cakap la..dah cam gila gedabak kebulur. Lepas presentation..sambung lag setgh jam sessi hardware nd customization brainstorming selain menjawab soalan itu dan ini...dan menjadikan 4 jam discussion? wa....time kat presentation final pun takde la sampai camni..hohohohoho.... KEBULUR!!!!
2.45 pm, kami kuar dari Kop Sekurity PDRM. Dalam kereta, bos aku seorang tu mmg bantai gelak la kaw2 dengan apa yg dah jadi sepanjang presentation tu berjalan..termasuklah kes pasal projector tu. Gile keji punya bos~~ tapi tu la yang terbaik ttg bos aku. Kitorg ni cam abang~ ngan adik-adik. selamber rock gile kalau bab membahankan orang. Kalau ada cik chal..mau lagi teruk la mengekek2 dlm kereta.hehehe...
pastu we all gi makan kat kampung baru..tempat lauk banyak tu. cam biasa..bos belanje. selera gile aku makan dengan ikan bakar sume. cam nak amik je pic..nak masuk dlm blog..tapi aku takmo la..segan. satgi tak pasal-pasal..bos aku tu jd pengikut blog aku plak. bukan bleh harap bos aku tu. setakat ni..seb baik dia tak add facebook we all je. Hari-hari tgk we all main fesbuk...ym. hehehe....
balik rumah..mmg penat gile. lepas presentation boss off to Kerteh, tgk mak dia masuk hospital. so..aku ngan cik chal apalagi..balik awal la. sampai umah..mmg penat sgt. tertido kejap. Ni baru bangun. Perut kenyang lagi. Makan td pun banyak and lewat...so, tak la rasa lapar. Cuma ngantuk dan rasa tak selesa sbb batuk je. Harap-harap batuk aku cepat baik. Bos dah suh gi SJMC. Kopak duit la ke sana..walaupun boleh cepat baik. huyoooo.....tu lambat sikit la kot. ahahahhahhaa....

No comments: