Thursday, September 18, 2008

Kehilangan....

Aku terlelap setelah terjaga dari tido. 4.40 pagi. aku benar-benar terkejut, risau dan sedih.
Mimpi tadi hampir membunuh aku.

Jam 2.35 pagi Wan kejutkan aku. Aku tertido di sofa di rumah kawanku di Sunway
ketika siapkan editting video PSA.
Ketika menanti video itu di compresskan ke bentuk mpeg, aku terlelap.

Aku terkejut dari tido bila aku lihat beberapa perempuan cantik yang berpakaian sgt seksi.
Berskirt pendek dengan make up yg tebal.
Mereka mengaku bahawa mereka tinggal sekali di rumah ini. Aku segan.
Dah lah datang rumah orang(rumah kawan ku) tapi belagak cam rumah sendiri.
Aku bangun lalu berbual dengan mereka.
Mereka ingin memperkenalkan aku pada seseorang.

Aku di bawa ke satu rumah yang amat tidak asing bg ku. rumah ku di penang.
Orang memenuhi kawasan rumah aku.
antaranya, seorang lelaki tua berkulit hitam,kudung dan sangat berbau.
Mulutnya sangat berbau dan kehitaman,nampak kotor sekali.

Pelik! Dia seakan mampu membaca apa yang aku rasa.
bahkan mampu meramal masa depan aku.
Aku nampak abah sedang bercakap dengan dia akan masalah aku.
Ketika abah meminta diri untuk pergi,
aku ingin mengikut abah. Lantas, dalam sibuk menerima kunjungan tetamu, aku
bangun bersalam dengan lelaki tua itu. Ketika bersalam dengan nya,..
dia suruh aku buat beberapa pekara.
Dia berikan aku duit note RM50 utk aku berikan kepada nenek aku (nenek ku
telah pun arwah selama 5 tahun lebih). Aku salam dengan nenek aku dan hulurkan duit itu.
Kemudian lelaki tua yang kudung sebelah tangannya tue memberikan aku
bebarapa note RM1 untuk aku berikan kpd abah ku untuk
diberikan kepada wakil pejabat agama yg datang. Aku masih tidak mengerti
namun aku cuba juga berlari mengejar abah. Mama yg memahami,
meminta duit itu dari ku, Kata mama biar mama berikan pada abah. aku berikan pada mama.

Ketika itu, seorg mak cik meminta aku membantu nya mengangkat seorang wanita.
Baru aku sedar, rupanya di rumah aku..ada kematian.
AKu di minta mengangkat mayat wanita yg telah siap separuh di kapankan
dan wajah wanita tersebut masih terbuka. Aku terus mengangkat tanpa banyak
karenah..namun ketika aku hampir melangkaui beranda rumah,
Aku terdengar jeritan mama menyahut Allah.

Mayat di tangan aku jatuh terkulai dan aku cuba memperbetulkan
pangkuan ku dan dalam masa yang sama..dari jauh aku nampak
mama dan abah aku terbaring tidak bernyawa di atas kereta mayat
bersebelahan antara satu sama lain.

Aku menjerit dan aku tersentak lalu terjaga dari tdo. hati aku sebak...aku jadi tak keruan.

Jam menunjukkan 4.45pagi. Dah sampai masa bersahur. Aku terus telephone mama.
Mendengar suara maama..aku jd sangat sayu dan rindu. Aku ingin cepat tarikh 24 itu datang.
Aku nak balik Penang..secepat mungkin,Aku sangat windukan keluarga aku..dan aku sangat
risaukan mama dan abah. Satu kehilangan suatu masa dulu..biarpuntelah hampir 8 tahun masih lagi menghantui aku dan tak sanggup lagi menerima tamparan kehilangan.
Terutama pada bulan ramadhan.

25 ramadhan ini, genap sudah 8 tahun insan yang amat ku kasihi tinggalkan aku. selama 8 thn itu juga, raya tiada membawa apa erti. Nikmat hari raya itu hilang dari segenap sendi jasad ku.
separuh nyawa aku telah tersemadi bersama janji aku yg tak mampu
aku tunaikan pada insan yang aku kasihi itu dan 8 tahun itu..masih lagi tidak mampu menghapuskan
airmata setiap kali au mengingati insan itu.
Aku mungkin tak dapat melawat pusara org yang amat aku kasihi tue pada 25 ramadhan nnt...
tapi insyaAllah..aku akan melawatnya sebelum balik kg 24hb nanti.

"Ya Allah..aku sujud pada Mu, memohon perlindungan dan pertunjuk serta rahmat dari Mu. Lindungilah dan rahmatilah serta panjangkan lah usia kedua ibubapa ku.Kurniakan kesihatan yg baik-baik pada mereka. Dan Ya Allah..kau lindungan juga semua2 insan yang ku kasihi dan kusayangi dalam hidup ini...Amin!"


Aku nak bersiap...nk kemas pulang ke Shah Alam.Petang nie kena masuk keje,



o-f-f-f-r-o-m-k-e-y-b-o-a-r-d!!!!!!!!!!!!






No comments: