Monday, September 15, 2008

jika Kau izinkan aku bercinta lagi....

Ya Allahu Ya Rabbi,
Saat Kau izinkan aku untuk jatuh cinta..
Peliharalah juga cintaku kepada-Mu
Agar hati ini tidak lalai dari mengingati-Mu selalu..
Agar setiap langkahku..
Langkah yg semakin menghampiri-Mu

Ya Allahu Ya Rabbi,
Jika Kau Izinkan aku untuk jatuh cinta..
Janganlah Kau lalaikan aku..
Dengan menjauhkan aku dari Sunnah kekasih-Mu..

Ya Allahu Ya Rabbi,
Saat Kau kurniakan aku permata untuk menemani hidupku..
Teguhkan aku dengan cita-citaku..
Cita-cita untuk menegakkan Syariat-Mu..
Cita-cita yg membawa aku untuk Syahid kerana-Mu..

Wahai Tuhan yg Memegang hati sekalian Insan,
Jika Kau Takdirkan aku untuk jatuh hati..
Kurniakan aku permata hati..
Yang faham akan kehendak Syariat-Mu..
Yang membuatkan aku semakin jauh dari azab-Mu..
Yang hatinya sentiasa ada Kamu..

Wahai Tuhanku yg Maha Mengasihi,
Kurniakanlah aku permaisuri hati..
Penyejuk Mata..
Penawar hati dikala berduka..
Yang memimpin dikala aku terleka..

Wahai Tuhan Yang Maha Pencinta,
Pintaku yg Terakhir..
Engkau kurniakanlah aku,
Cinta yang tak pernah pupus selamanya..
Cinta yang kekal benafas di dalam jiwaku..
Cinta yang menjadi kekuatan hidupku..
Cinta yang bisa membawaku ke Syurga-Mu..

Aminnn..Ya Rabbal A'lamin..
-Naufalhaziq,

No comments: